måndag 4 augusti 2008

Gjorde en liten utflykt

Idag åkte jag iväg till en liten herrgård, dit jag förlagt handlingen i mitt tävlingsbidrag till HJ:s romantävling. Jag har varit där förut, men var tvungen att friska upp minnet. Måste ha sett lite lustig ut, där jag gick omkring i parken och antecknade trädslag, färgnyans på huset och liknande. Gick även in i huset (det är en restaurang med övernattningsmöjligheter) och smög omkring lite. Skrev upp vilken sorts möbler det fanns i sällskapsrummet. Sådana där detaljer, som behöver finnas med i en roman.

Nu har jag kryddat texten med dessa bilder. Sedan bestämde jag mig (tror jag...) för att romanen är klar. Se ordräknaren, som stod på 24 000 från början. Ska suga lite på det hela ett tag, men sedan lägger jag nog manuset på lådan. När det väl är ivägskickat behöver man ju inte bekymra sig så mycket över vilka ytterligare förändringar man borde ha gjort.

2 kommentarer:

  1. Herrgårdsdetaljer, absolut bergis sånt de vill ha. Smart tänkt. :)

    SvaraRadera
  2. Jo men visst! :-)

    Jag har lyckats skriva någon rad om ett mossbelupet kvarnhjul i herrgårdsparken. Dä du! Hi hi!

    SvaraRadera