söndag 18 oktober 2009

1000 ord om dagen


De senaste dagarna har jag skrivit 1000 ord om dagen på romanen BoÅ. Jag har satt upp det som ett mål för mig. Jag tycker att det är en lagom nivå. Om jag sätter målet lägre, så blir det ointressant och jag får möjlighet att lata mig. Sätter jag målet för högt, så kan jag inte uppnå det, och då blir jag ledsen och frustrerad. Nej, målet ska vara sådant att det innebär ordentligt med arbete, samtidigt som det ska vara fullt möjligt att klara av. Jag har nu skrivit drygt 16 000 ord, vilket är en femtedel av de 80 000 ord som jag har satt upp som ett preliminärt slutmål. Inte så illa pinkat, om jag får säga det själv.

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Vill inte heller sätta upp för höga mål när jag skriver, för jag är av den typen som alltid måste skriva lite mer än planerat, och helst något mer än dagen innan.. Och sätter jag då för höga mål får jag liksom ingen tid över till annat än skriva. Kallas det att man är tävlingsmänniska då? :)

    /Karina

    SvaraRadera
  2. Ja, om man lyckas besegra sig själv, då är man nog en hopplös tävlingsmänniska :)

    SvaraRadera