söndag 1 november 2009

Del ett är klar!

Nu är del ett klar i min roman BoÅ. Den 14 oktober skrev jag ett inlägg här på bloggen, där jag nämnde att jag hade skrivit 12 000 ord. Nu har jag skrivit 30 591 ord, vilket är 38 procent av det uppsatta målet. Jag är som sagt var klar med del ett nu. Det kommer att bli tre delar. I den första delen har huvudpersonen nu förflyttats från A till B och befinner sig på den viktiga platsen i romanen. I del två kommer jag att byta perspektiv och skriva om helt andra personer. Mötet mellan dessa helt olika personer sker givetvis i del tre. Känns lite konstigt att behöva börja skriva från en annan utgångspunkt i morgon, men samtidigt är det spännande. Jag ser fram mot det. Det gäller att skriva på om romanen ska vara klar före årsskiftet. Nej, det händer inget särskilt vid årsskiftet, men det vore roligt att kunna börja det nya året med att gå igenom manuset, upptäcka upprepningar och stolligheter och förhoppningsvis förbättra texten.

6 kommentarer:

  1. Robert, vad roligt att läsa om ditt upplägg. Mitt manus är uppdelat i tre perspektiv som jag skriver ett i taget, även om det rent kronologiskt inte blir så i slutändan. Håller fortfarande på med den första personen. Ska bli intressant att höra hur du tycker att det känns att byta perspektiv nu.

    SvaraRadera
  2. Hej Maria! Skulle vara roligt att få veta mer om ditt skrivande. Har du någon blogg?

    SvaraRadera
  3. Spännande. Vad handlar den om? Jättenyfiken, då jag läst dig förr :D

    SvaraRadera
  4. Malin, det är lite hemligt fortfarande. Det finns bara en person som vet något om vad det handlar om, nämligen en person långt borta som jag skriver till varje dag och berättar att jag skrivit mina 1000 ord. Jag tycker om tanken att det bara är vi två som vet. Men när den är färdig, får du gärna läsa den.

    SvaraRadera
  5. Hej igen Robert!
    Det finns inte så mycket att berätta om mitt skrivande ännu och jag är tyvärr alldeles för privat av mig för att berätta om det på nätet, oavsett om det är min egen eller andras bloggar. Jag vill veta vem som läser det jag skriver. Trist va?
    Däremot älskar jag att läsa om andra som skriver, och vill ge en stor eloge till dig som vågar skriva så öppet om ditt skrivande.
    Lycka till!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Maria, det är helt okej. Jag bara frågade om du hade en blogg, för i så fall hade jag varit nyfiken att få veta mer om dig och ditt skrivande.
    Lycka till du också!

    SvaraRadera