fredag 22 juli 2011

Paradiset

Det var sannerligen på tiden att jag läste Liza Marklunds Paradiset. Jag har ju läst ett antal av hennes övriga kriminalromaner och det här är ju uppföljaren till Studio Sex.

Som vanligt var det svårt att lägga ifrån sig boken. Marklund har en förmåga att fånga läsaren. Jag tror det är kombinationen av kriminalberättelse och kvällstidningsinteriör som gör att jag gillar hennes böcker. Hennes beskrivning av hur det går till på redaktionen håller liv i mina elaka fördomar åsikter om hur kvällstidningsjournalister fungerar.

2 kommentarer:

  1. Hej Robert!
    hamna här av en slumpa men tror att de var du som var min svenska lärare en tid på högstadiet i Hagfors, för var de inte du som hade olika slipsar varje dag?;)
    Mvh/din före detta elev Joanna Halvardsson

    SvaraRadera
  2. Ha ha! Jo, det var det. Det var ju en grej jag körde med att byta slips varje dag. Det hade jag glömt. Så kul att du kom ihåg.

    SvaraRadera