onsdag 9 november 2011

Så typiskt...

För en vecka sedan fick jag en ny jobbil. Äntligen! Den gamla var så kass. Men nu har jag minsann firmans nyaste bil. Arbetskamraterna har beundrat den med viss avundsjuka i blicken.

Efter att ha haft bilen i en vecka så - krockade jag med ett rådjur! Så nu ser fronten på bilen klart pöntad ut.

Är det inte typiskt. Med skitbilen jag kört tidigare har jag inte ens kört på en gråsparv. Men när jag äntligen får en ny bil så hoppar ett av dessa förbannade rådjur upp på vägen!

Dessutom är det ju faktiskt inget kul att köra ihjäl ett rådjur. För innerst inne tycker jag ju att de är så fina. Hon levde en liten, liten stund efter krocken. Hon lyfte upp huvudet, blodet rann ur munnen, och så såg hon rakt på mig som om hon ville säga: "Varför körde du på mig?"

Nä, det är inget kul :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar