tisdag 1 maj 2012

Vilket skönt väder

Valborgsmässoafton igår var ju riktigt fin, så jag slapp att hålla vårtal i regn och rusk. Och även idag skiner solen. O hur härligt majsol ler...
Men usch så mycket det finns att göra i trädgården, och jag har inte gjort mycket alls än. Ack, alla dessa dåliga samveten.
Vi tog förresten lotter vid Valborgsfirandet. Högsta vinsterna var tvåkilos förpackningar med Marabou mjölkchoklad. Man kunde även vinna chokladkakor. Jag köpte 20 lotter och gav hälften till frun. Hon tycker att det är så tråkigt att alla i familjen brukar vinna utom hon. Och hon har faktiskt rätt, det är så. På mina tio lotter fanns det en vinst - en chokladkaka. Hennes lotter var naturligtvis nitlotter. En av lotterna hade nummer 1501 och högvinsten var på nummer 1500.
Men då gick hon och köpte åtta lotter till, för hon ville så gärna vinna. Men en av lotterna gav hon till mig. Jag öppnade den och den hade nummer 1500... Det bara går inte för henne att få tag i en vinstlott. (Om inte jag räknas som en vinstlott förstås...)

2 kommentarer:

  1. Det är nog så det ligger till. :-) Hon har redan dragit sitt livs vinst, så klart.

    Så får man väl hoppas att du delade med dig av 2 kg choklad...?

    Ja, när det gäller trädgården så börjar det kännas lite brått här... men frågan är vad man ska lägga mest krut på; trädgården, huset eller skrivandet... bil och båt och deklarationer lämnar vi helt utanför. :-)

    SvaraRadera
  2. Jodå, hon fick hela chokladkartongen. Och jag får smaka, det vet jag.

    Ja, tyvärr blir det nog mycket med trädgården och en del på huset. Det finns så mycket ovidkommande som inkräktar på skrivandet. Jobbet till exempel...

    SvaraRadera