lördag 1 december 2012

Julbord

Igår var min fru och jag och åt julbord på en restaurang. Det var många år sen sist. Barnen fick stanna hemma. De äter ändå så lite av julmaten, men man får betala fullt pris för dem. Så de fick pizza istället och var helt tillfreds med det.
Nya Via Appias julbord var inte alls dumt. De hade grisfötter, och då var jag nöjd och belåten. Det visar att det är fråga om en kvalitetsrestaurang. Jag förstår inte hur det på sina håll kan dukas fram julbord utan grisfötter.
Jag tog även en skiva julskinka. Sen får Åsa Hellberg säga vad hon vill...
Tyvärr blev jag så vansinnigt mätt, så jag fick ont i magen. Men där var väl kolsyran i julmusten en bidragande orsak kan jag tänka. Men jag lyckades i alla fall pressa i mig lite nougatpannacotta som dessert. Den var utsökt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar