lördag 30 augusti 2008

Färdig med Ranelid

Nu har jag läst klart Björn Ranelids bok Till alla människor på jorden och i himlen. Ledsen, men jag förstår fortfarande inte storheten i hans författarskap. I stora delar av boken nämns samma saker om och om igen. Jag vet att det är "fint" att tycka om hans böcker, men jag vet egentligen inte varför. Jag undrar om det inte är väldigt många som bestämmer sig för att tycka om vissa författare, därför att de har läst på någon kultursida att det är rätt att göra så.

Men nu är jag färdig med hans bok. Känns nästan som att jag är färdig med honom som författare också. Det dröjer nog innan jag läser någon mer bok av honom. Nu har jag börjat med en bok av Viveca Lärn istället. Den blir nog lättare att smälta! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar