söndag 19 april 2009

Det var det det!

Så var det avklarat. Igår firade jag min femtioårsdag. Jag fick ingen silverkrycka som herrar fick förr på den dagen, men väl en del andra spännande saker. Exempelvis två flaskor Mackmyra whisky. Den har jag aldrig provat, så det ska bli spännande. Och tänk vad mycket blommor man får en sådan här dag. Det fick mig att tänka på ett citat som jag läste i "Cynikerns uppslagsbok". Där stod: "En cyniker är en person som, när han känner doften av blommor, ser sig om efter kistan."

Det var många som kom. Släktingar förstås och några av vännerna, men även representanter för både det ena och andra. Bland annat kom kommunstyrelsens ordförande och vice ordförande, kommunfullmäktiges ordförande och vice ordförande samt kultur- och fritidsnämndens ordförande, så jag kände mig riktigt betydelsefull :-)

Nu är det bara 9 år och 364 dagar till 60-årsdagen...

4 kommentarer: