söndag 7 juni 2009

Idag är det val

Visserligen har klockan bara just passerat midnatt, och det är inte så att jag tänker vara vaken tills vallokalerna öppnar. Skälet till att jag är vaken är att jag kollade på filmen "Vad kvinnor vill ha", om en man som plötsligt hör alla kvinnors tankar, och den filmen slutade nyss.
Men i morgon, jag menar senare idag, ska jag i alla fall rösta. Alltfler förhandsröstar, men det har jag aldrig gjort. Jag gillar själva grejen att få gå till vallokalen på själva valdagen.
Så nu har man alltså chansen att rösta på Piratpartiet, som anser att författare inte ska ha lön för sitt arbete. Nä, skulle väl inte tro det...

1 kommentar:

  1. Jag bor med utsikt över biblioteket, men jag kan inte påstå att det är något lämmeltåg dit precis.
    Men de flesta här i byn har kanske redan röstat.

    SvaraRadera