torsdag 17 september 2009

Jag fick några frågor...

Malin har utmanat mig med några frågor. Snäll och lydig som jag är, svarar jag på dem.

1. Har du ett skrivarschema? Typ varje dag en timme mellan 7 och 8 eller skriver du sporadiskt?
Ack, om jag hade sådan disciplin. Oftast blir det mer sporadiskt.

2. Får du inspiratonsbrist i bland eller aldrig, snarare tvärtom?
Det händer allt att inspirationen tryter, men jag har aldrig brist på uppslag.

3. Har du fler skrivprojekt på gång samtidigt? Typ en deckare, några noveller och kanske någon barnbok eller dylikt?
Ja, men det blir ofta så att jag försöker koncentrera mig på en i taget, fast det blir ju en och annan halvfärdig som ligger där i datorn...

4. Hur många "verk" har du fått klart och skickat in till något förlag?
Ett par deckare, en längre barnbok, några små barnböcker och ytterligare en bok som består av avslutade historier och som jag därför inte vet om den är färdig eller inte :)

5. Hur många gånger har samma bok du skrivit blivit refuserad? Fick du i så fall konstruktiv kritik tillbaks?
Alltför många gånger. Oftast bara några meningslösa rader om att mitt manus inte passar in i deras utgivning.

6. Får du dåligt samvete om du inte skrivit på några dagar?
Ibland.

7. Varför skriver du?
Jag borde skriva att jag skriver därför att jag måste. Att jag har berättelser inom mig som väntar på att bli skrivna. Men ska jag vara fullständigt ärlig så finns det nog en narcissistisk längtan efter att få bli publicerad och erkänd.

8. Har du någonting publicerat som man kan få läsa?
Nej, inget skönlitterärt. Jag har skrivit en bok, som är tryckt och är så vacker så, om frimurarelogen i Karlstad, men den var ett oarvoderat beställningsjobb. ( Men mitt namn står i alla fall på bokryggen! ;) )

1 kommentar: