onsdag 4 november 2009

Fester

Åsa skriver om fester, som hon inte ska gå på. Inte mycket mening att ha julfest på företaget, om man är ensamföretagare, menar hon.
Det får mig att minnas när jag vann en personalfest. Det var någon tävling på TV, där man skulle lista ut något telefonnummer som man skulle ringa. Jag ringde, men tydligen var det fel nummer, fast jag kom till en tävling i alla fall. Jag uppmanades att kackla som en höna i luren. Det gjorde jag, för det är jag ganska bra på.
Sedan glömde jag bort alltihop, tills jag blev uppringd av företaget, det var visst Fazer. Jag hade vunnit första pris, som var en personalfest för mitt företag. Jag fattade ingenting. Det visade sig då att de hade haft en tävling för sina kunder (detaljister) och jag hade av misstag råkat ringa det telefonnummer som bara deras kunder skulle ha tillgång till. Någon personalfest kunde jag inte få, eftersom jag ju inte ägde någon butik, men jag föreslog att jag skulle få en låda med godis istället, och det skickade de till mig. Hur det gick med deras riktiga tävling vet jag inte :)

1 kommentar: