lördag 1 januari 2011

Lycka i en chokladbit

Med alla dessa helger följer även choklad! Och en massa annat godis. Jag fick en marsipangris i julklapp. Den är slut...

Men framför allt är det väl Aladdinasken som förknippas med jul. Lika hopkopplat med svensk jul som grisfötter och Kalle Anka. Många får ju slåss för att hinna få sin egen favoritbit. Men det slipper jag. Av någon märklig anledning brukar körsbär i likör finnas kvar när asken kommer till mig. Det är ett av julens mysterier, att den godaste chokladbiten finns kvar, även om flera andra har fått ta före mig. De kanske är snälla och avstår från den av ren artighet och godhet, vad vet väl jag?

2 kommentarer:

  1. God fortsättning!
    Ha, ha det är ju den biten som ingen annan vill ha. Antar att det kastas många körsbärspraliner.

    SvaraRadera
  2. Helt obegripligt! Den är ju helt underbar! Nåja, smaken är ju som baken :)

    SvaraRadera