måndag 27 juni 2011

Den döende detektiven

Så där ja, nu har jag läst min första bok av Leif GW Persson. Den heter Den döende detektiven. En pensionerad kriminalkommissarie får en stroke. Från sin sjuksäng löser han ett gammalt mordfall. Som semesterläsning var den väl inte så dum, men jag var förvånad över Leif GW Perssons torftiga språk. Det var ju han som sade att Camilla Läckberg skriver som Nicke Lilltroll pratar. Då hade jag förväntat mig mer av hans skrivande. Måste verkligen alla personerna i boken säga "Jag hör vad du säger" hela tiden? Och bilden av Hypnos som lämnar över en grön vallmokapsel fungerar väl för huvudpersonens insomnande, men inte om och om igen! Kommateringen ska vi bara inte tala om! Persson är helt klart skyldig Läckberg en ursäkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar