onsdag 15 augusti 2012

Ankis Bar i Dorotea - Hujedamej!

Fördelen med långa resor är att man får se nya saker och äta på nya matställen. Det sistnämnda är dock inte alltid en odelat positiv upplevelse.
Vi gick in på Ankis Bar i Dorotea, när vi råkade åka genom denna lilla ort. Restaurangen, eller pizzerian, ligger en trappa upp, vilket ger en gammaldags stämning. Det är inte så ofta som man finner restauranger på övervåningen numera.
Vi beställde var sin pizza och jag betalade. Sedan fick vi vänta. Jag hade direkt insyn i verksamheten bakom disken, så jag förstår att det tog tid. Mannen bakom disken gjorde i princip allting själv. Ja, hans fru (antar jag att det var) gick i och för sig omkring där bakom och rörde lite här och lite där, men han själv sprang omkring som en skållad råtta. Han bakade pizzor, svarade i telefon, tog upp beställningar i kassan, tog betalt, serverade, öppnade skåpdörrar utan att hitta något...
Familjens barn sprang in och ut i köket. Jag undrar vad hälsovårdsnämnden tycker om det.
Efter en lång väntan kom han med en pizza. Men det var fel pizza, så han fick börja om igen...
När pizzorna till slut kom fick jag för första gången någonsin salta på min pizza.

Så om du kommer till Dorotea - undvik Ankis Bar!

1 kommentar: