lördag 29 december 2012

Julklappar...

Jag var duktig i år tyckte jag. Klar med julklappsköpen i god tid. Några dagar före jul åkte vi till barnens mormor i Jämtland med kassar med julklappar i bagaget. Ett par dagar före julafton åkte vi in till Östersund och flanerade lite. Tittade på människor som stressade för att köpa de sista julklapparna. Men jag kunde ta det lugnt. Alla julklappar inköpta.

Kvällen före julafton upptäcker jag en sak. Jag har glömt en av kassarna med julklappar hemma. Julklapparna som jag köpt till min fru...

Jag var ju tvungen att berätta det för henne, och hon sade inget annat än att det ju inte är något att göra åt den saken. Men jag, som vet att min fru älskar paket, kände att jag inte kunde leva med att hon inte fick några julklappar av mig på julafton. Så på julaftons förmiddag var det jag som åkte in till Östersund och sprang omkring och köpte julklappar. Det var i alla fall ingen trängsel. Alla andra var ju klara med sina julklappsinköp...

Igår kväll kom vi hem, så då kunde jag plocka fram de sedan länge inköpta julklapparna. Min fru fick sålunda en extra julafton, så hon var nöjd ;)

2 kommentarer:

  1. Jag kände mig inte vidare snäll. Snarare obeskrivligt klantig! Men det löste sig ju ändå på något konstigt vis.

    SvaraRadera