lördag 19 januari 2013

Sonjas hemlighet

Jag var ju väldigt förtjust i Åsa Hellbergs Sonjas sista vilja, och uppföljaren Sonjas hemlighet är faktiskt ännu bättre.
Naturligtvis får man även i den här boken följa väninnorna Susanne, Rebecka och Maggan, men även några fler personer dyker upp och mycket kretsar kring Julie och hennes familj. Julie far från London till Paris, vilket gör hennes mor Edith mycket upprörd. Edith vill inte tala om sina ungdomsår i Paris.
Susanne, Rebecka och Maggan upptäcker märkliga saker när de går igenom Sonjas kvarlämnade saker, och de förstår att Sonja burit på en hemlighet som hon inte delat med dem.
Boken är så väl genomtänkt, och det är en fröjd att läsa den! Steg för steg upptäcks band mellan personerna i boken. Man behöver inte vänta till sista sidan för att förstå vad Sonjas hemlighet är. Det kan man nog lista ut när man läst två tredjedelar. Men det spelar ingen roll. Det här är ingen deckare, utan en romantisk komedi.
Och bäst av allt - avslutningsmeningarna ger en vink om att det nog skulle kunna komma en tredje bok i serien!

4 kommentarer:

  1. Ja men nu måste jag bara läsa den. jag har längtat efter den sedan före jul och jag har faktiskt ett presentkort att utnyttja så jag har inga ursäkter att vänta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut!
      Jag lyckades ju köpa boken oförskämt billigt, men jag lovar att den är värd priset i bokhandeln.

      Radera