fredag 28 februari 2014

Bokbloggsjerka 28 februari-3 mars

Bokbloggsjerka från Annikas Litteratur- och kulturblogg. Den här gången är frågan:
Har du gjort några fynd på bokrean i år? Om ja, vilken bok är du särskilt sugen på att läsa? Om nej, vad fällde avgörandet för att du bestämde dig för att avstå?

Egentligen vet jag inte om man kan göra några "fynd" på bokrean nu för tiden. Från början var ju bokrean ett sätt för boklådorna att göra sig av med gamla hyllvärmare på lagret för att få plats med de nya böckerna. Idag trycks det extraupplagor just för att de ska säljas på rean. De trycks då ofta med sämre papper för att det ska vara möjligt att sälja dem så billigt.

Men nu när jag har sagt det, så är det givetvis ändå så att jag gick iväg till Akademibokhandeln för att kolla, och givetvis följde ett par böcker med mig hem, som jag skrev om här. Det var Khaled Hosseinis Och bergen svarade och J.K. Rowlings Den tomma stolen.

Jag är faktiskt väldigt sugen på båda två. Hosseinis bok därför att han är en författare som jag egentligen inte vet något om. Rowlings bok därför att det ska bli spännande att se hur denna hyllade ungdomsboksförfattarinna lyckas med sin första vuxenbok. Jag har förstått att den fått goda recensioner.

7 kommentarer:

  1. Båda de böckerna har jag olästa här. Jag läste Hosseinis Tusen strålande solar för några år sedan och tyckte mycket om den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är härligt att ha olästa böcker i bokhyllan!

      Radera
  2. Den tomma stolen har jag sedan tidigare i bokhyllan men ännu inte läst. Vore skoj att få veta vad du tycker om den efter att du läst den! :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska nog börja på den ikväll. Det blir några rader på bloggen när jag läst den.

      Radera
  3. Gillade Den tomma stolen och tycker bra om Hosseini även om jag inte läst just den här, ännu...

    SvaraRadera
  4. Den tomma stolen har hamnat även i min bokhylla, fick med den på köpet när jag tecknade prenumeration på Books&Dreams. NU ska jag bara komma mig för att läsa den också...

    SvaraRadera
  5. Jag har inte handlat på rean på flera år, men i år blev det fyra billiga och i princip för mig obekanta böcker, så jag får väl se vad jag tycker om dem...

    SvaraRadera